✿klik untuk kaya✿

Friday, December 3, 2010

✿honeymoon year✿

mownink!
dear blog...
hari ni in a mood nak create bout real life but ada alter2 ckit nk kasi cerita ni cun.haha^^
cerita ni xde kaitan dengan hidup atau yg mati^^
maaf!bahasa yg digunakan broken malay.

 KRING~KRING....phone berteriak...hmm.malasnye.
sape plak pagi2 ni kan...detik hatiku.
phone diangkat~
anisah:assalamualaikum..hello kaka...nape ko ni..pg2 kol aku?
kaka:cmne result ko?
anisah:result?alamak..lupe seyh..hr ni ea?(hati berdegup-degup)
xtaw lagi la.nntla,kena tanye org2 kt mesir kn.
kaka:yeke..ingtkn ko dah taw,xpela..nnt pape hal gtaw aku k.
anisah:ok beres2.blablablabla....
kaka:ok..blablabla(gossip gurl)...k la.tata..assalamualaikum.
anisah:waalaikumussalam.

BUZZ!!BUZZ!!~aku cuba untuk menghubungi kawan2 kat mesir yang masih belum pulang ke tanah air untuk tanye pasal result.
ish..nampaknye semua bz agaknye coz xde sape yang reply ym.
xpela...apa2 pun...do msg me k.pesan anisah kepada nadira.selaku orang kuat gigi.haha
hati masa tu..punye la gundah gulana coz dapat taw yang juz 4 orang lulus without reseat(maqbul/jayyid/jayyid jiddan/mumtaz).and others reseat and REPEAT YEAR.^^

tunggu punya tunggu......
TET TET~u have received 1 new msg.
msg phone memberi signal.haha.
debaran makin bertambah....masa tu aku baru siap solat maghrib berjemaah bersama baba and mama.
OUCH!air mata mengalir...msg berpuaka rupanya.
anisah,maaf taw.....anisah gagal 3subjek.anatomy,physiology,biocemistry.REPEAT YEAR.
sabar k.(simple msg from syahirah)
aku yang tyme tu berdiri jatuh terjelepok lemah x berdaya.seluruh saraf2 jam.
air mata mengalir laju..aimi(adik anisah) terus memelok anisah sambil memberi kata2 semangat.
hati anisah bermain kata:
kenapa aku...kenapa aku diuji mcm ni.
ahh....system of uni.failed  3 subjek n up you must repeat year.no excuses.
bukan salah sistem uni.salah aku..:(.x cukup lagi ea yg aku pulun selame ni.
besarnye ujian yg DIA bagi...yaALLAH..kuatkan hatiku.
mampu ke aku nak faced muka kawan2 aku...
cmne nk gtaw baba and mama...xsampainye hati....
keesokannya,sedang baba and mama beristirehat di ruang tamu.anisah mengambil peluang untuk memberitahu resultnya..
anisah:baba..mama...anisah gagal 3 paper.
baba:ooo...kena repeat year la?(wajah tenang)
anisah:aah(wajah sugul+bergenang air mata)
mama:xpela...cuba lagi.anisah dah usaha kan...
baba:xpe..baba sentiasa support anisah k.
anisah:maafkan anisah..ba..ma(hati sebak)

hari demi hari,sepatotnye tiket flight aku 3hb 10.tp aku postpone ke 30hb 10.
hati masih xkuat nakbalik mesir.nak kumpul segala kekuatan dalam diri.
dalam masa yang sama...ramai kwn2 aku yg memberi kata2 semangat.
its okla...usaha lagi..pe susah.DIA nk ko HONEYMOON jap.lex lu..
go anisah!u can do it!
xpela baby...i owez ada support u la.pape pun u owez in my heart(pakwe anisah nye ayat)haha.
n now...anisah dah jadi makin kuat taw.hari2 die study.hari2 die bukak buku.
dengan segala kekuatan yang ada...semangat dari baba,mama,kwn2.die jadi kuat.

perasaan anisah sekarang:
xpe..DIA bagi aku extra tyme untuk study lbey lagi.untuk mendalami gile2 ilmu anatomy,physio,biochem.
pasti ada hikmah dengan apa yg DIA tetapkan.
yg penting,u must keep fighting k.
GO GURL!

THE END~
fuhh....sakit mata i dok tulis entry ni.makin bertambah power spek.cite ni xde kaitan pape taw.haha
saje2 suke2 gedik2 gelenya2 nk tulis cerita.
watak adalah rekaan semata. 
if ada yang terasa dalam cerpen diatas xpernah niat nak robek2 hati u ols.
peace no war^^
maaf kepada pencinta bahasa.i banyak hancurkan bahasa melayu.^^
 


 


0 comments: