✿klik untuk kaya✿

Wednesday, January 12, 2011

♥Contest "What's Hot is Gettin' Hotter" by CST & LYNDARAHIM KUALA LUMPUR♥

assalamualaikum...
  dear blog,
yes!I'm in contest.


          Contest "What's Hot is Gettin' Hotter" by CST & LINDA RAHIM KUALA LUMPUR♥

Mari Anis perkenalkan dulu apa sebenarnya CST production ni. Disebabkan ada yang masih tertanya-tanya apa yang aku bebelkan ini . Alangkah seronoknya jika diberi peluang tersenarai masuk dalam list video dan photoshoot by CST.
CST production ini adalah syarikat yang organize untuk video, filmmaker, photoshoot. Sememangnya mantap bukan sahaja untuk perkahwinan malah pertunangan, sambutan majlis hari jadi atau program televisyen sememangnya akan ada terlakar nama CST production.ada siapa yang berminat?^^
contact : 0341050843

Berbalik kepada kisah DATIN LYNDA RAHIM famous specialist fasion designer for the bridal industry at Kuala Lumpur. Memang elegant, fabulous, gorgeous!
Mula mengenali nama dia sejak aku ada google search about wedding planner area KL. Maklumlah, hari-hari yang terluang sekarang ni memang suka mencari tema untuk perkahwinan.
~end of intro~
(^_^)

oh!dream is dream, whatever fantasy or alice in the wonderland. Memang aku tengah berangan. Angan-angan yang sangat tinggi so that's why aku memberanikan diri masuk awesome contest ini. Tak rugi kalau mencuba,insyaALLAH tuah badan ada rezeki. Mesti semua nak tahu apa hadiah yang disajikan^^ :

- 1 event full coverage by CST PRODUCTION photo & video (Majlis pernikahan / Persandingan / Pertunangan / Aqiqah / Birthday / etc... )
- 1 set wedding Dress Bride & Groom (worth RM4000++) by LYNDARAHIM KUALA LUMPUR.
- Hadiah ini valid sehingga 1 Jan 2012 sahaja.
- Hadiah boleh di tukar milik

seronok kan? siapa yang tak nak lepaskan peluang ini. Bukan fairy tales^^
So that's why aku gedik-gedik tulis entry ini. I want to be like a princess on my wedding*_*may i? hehe.

Then aku kena pilih tajuk:

1) My Dreams "Wedding". (anda boleh ceritakan konsep wedding yang anda impikan)
2) My Dreams "Love Story". (anda boleh ceritakan jalan cerita cinta yang anda impikan / kisah benar anda)

 SO, aku pilih NO. 1(my dreams wedding)^^

♥MY DREAMS WEDDING♥




Lakaran gadis angan-angan dan Bobo.

Aku seorang gadis yang penuh dengan angan-angan dan cita-cita yang tinggi.
Bermula 3hb mac 2009. Termeterainya janji antara kami sepasang merpati yang masih mencari kebahagiaan kearah yang diredhai.

Izinkan aku memperkenalkan pasanganku sebagai Bobo. Bobo yang aku kenal sejak bangku sekolah merangkap sebagai seniorku yang hanya berada jauh di mata sahaja. Ceritera cinta bermula daripada kisah  'message melalui friendster' yang menjadi penghubung antara kami berdua suatu ketika dahulu. Sewaktu di sekolah, aku dikenali gelaran 'ikan' biasa. Jadi tidak mungkinlah Bobo akan memandang aku pada ketika itu. Tetapi hubungan kami terjalin selepas tamatnya zaman persekolahan. Mungkin gadis yang dahulunya dipanggil ikan ini semakin menyinar sisiknya. 

Selama dua tahun aku tidak pasti apa yang Bobo inginkan mungkin hanya untuk meramaikan teman-teman wanita sahaja atau pun hanya untuk menghilangkan bosan sahaja. Bermula dari friendster, ym, phone, facebook akhirnya terjalinlah kisah 'romeo and juliet' sehingga aku sedar dia calon untukku. Amin. Mungkin bagi kamu semua hubungan kami baru berusia setahun jagung, tapi cinta yang dijalin ini bukan cinta monyet seperti zaman sekolah dulu-dulu.

Cerita cinta kami penuh dengan konflik, diuji dengan pelbagai kerenah manusia yang tidak senang dengan hubungan kami. Aku pernah terima E-mail dari seorang gadis yang memfitnah Bobo. Aku pernah dikutuk oleh teman-teman. Tapi, Alhamdulillah dugaan yang kami lalui dapat mematangkan kami untuk mengorak langkah ke alam perkahwinan.

Hubungan kami dipanggil cinta jarak jauh kerana aku masih lagi bersengkang mata bergelar sebagai pelajar pergigian di Egypt. Kami berhubung melalui alam maya dan kadang kala dia ada juga menelefonku untuk menyatakan kata rindu.

Ceritera cinta yang berusia setahun jagung ini juga pernah menyimpan angan-angan untuk melangsungkan majlis dengan meriah, unik, pakaian pengantin yang sederhana tapi dengan rekaan daripada profesional seperti sentuhan Datin Lynda Rahim.

Ceritera cinta antara aku dengan romeo juga pernah menyimpan angan-angan untuk menyimpan memori kami sebagai tontonan anak dan cucu kami kelak daripada sentuhan kreativiti CST production.

Khayalan demi khayalan ingin aku coretkan sempena majlis pernikahan kami dengan bajet yang sederhana sahaja tetapi masih mengimpikan yang indah untuk kenangan abadi.
 
TEMA:

Aku suka konsep yang unik. Lain daripada yang lain dengan gaya sentuhan profesional. Warna kesukaanku yang dipilih untuk menjadi santapan mata-mata yang memandang terdiri daripada lilac, merah jambu gabungan dengan putih, gold major dengan putih dan turqoise.

Aku seorang gadis yang penuh dengan angan-angan. Aku ingin dimanjakan seperti seorang permaisuri di hari perkahwinanku. Aku menginginkan dayang-dayang mengelilingiku seperti kisah fairy tales.

angan dalam sedar 

Pelamin yang diimpikan

want to be like Prince and Princess


mesti ada gambar pasangan di meja santapan pengantin
Majlis perkahwinan kita mestilah sekali sepanjang hayat. Atau adakah sesiapa di antara kita yang menyimpan angan-angan untuk membina masjid sebanyak 4 kali?^^
Aku gadis yang penuh angan-angan, mestilah mahukan yang terbaik untuk tetamu dan menyimpan memori tandatangan dari hadirin. Jadi aku menyediakan 'guest book' untuk mereka mencoret kata-kata indah dan mendoakan kebahagiaan kami sebagai pasangan suami isteri.

guest book^^
Aku gadis yang masih di alam khayalan, bukan sahaja mahu menggembirakan hati RAJA SEHARI tetapi aku juga mahu perut tetamu sekalian kenyang dengan makanan yang lazat dan menyelerakan selain dapat menepati citarasa mereka. Sudah tentu juga aku tidak lupa door gift daripada kami. Kehadiran mereka amatlah dihargai.

cup cake with the calendar and a picture of us.

BAJU PENGANTIN: 

Aku gadis yang masih di alam khayalan, ingin melakar angan-angan tentang baju perkahwinan. Memang lumrah semulajadi bagi setiap wanita, mereka inginkan yang indah-indah pada saat hari bahagia mereka. Seperti aku, aku mengimpikan gaya jubah moden atau dikenali sebagai abaya. Dress muslimah juga menjadi pilihanku untuk digayakan pada majlis pernikahan.

1. Malam berinai: aku memlilih untuk memakai warna yang lembut sahaja dan memilih untuk memakai abaya seperti soft pink+white.
2. Majlis akad nikah: aku memilih dress muslimah dengan warna grey+biru.
3. Majlis persandingan:aku memilih untuk nampak lebih menyerlah dengan warna lilac purple@turqoise@gold.

sentuhan Datin Lynda Rahim
Aku gadis yang penuh angan-anganmengimpikan dress daripada sentuhan Datin Lynda Rahim dan seperti sedia maklum aku gadis bertudung, jadi aku akan memilih untuk memakai shawl yang dihiasi dengan kerawang indah.
 ika radiusite






HANTARAN PERKAHWINAN:

Aku gadis yang tinggi cita-cita, masih berangan lagi. Bertemankan semangat yang tinggi aku coret lagi kisah hantaran anganku.
Sudah tentu aku akan pilih bunga-bungaan hidup yang segar sebagai gubahan untuk hantaran memandangkan aku gadis yang terlalu sukakan bunga.

pumpkin idea





KERETA IMPIAN UNTUK MAJLIS:

Sebelum gadis angan-angan ini mengundur diri, aku selitkan lagi kereta impianku untuk lebih melengkapkan impian fairy tales ini. It is really fun to dream like a princess.

Seronoknya hati gadis yang penuh dengan angan-angan ini jika diberi peluang untuk merakamkan memori bergambar di atas kereta kuda pumpkin dan dilakar sebagai lukisan oleh jurulukis yang berbakat.


Selain kereta kuda, aku juga mahukan anak-anak kecil sebagai flower girlsComelnya apabila mereka dihiasi dengan gaun sambil memegang bakul door gift untuk hadirin. Selain itu, mereka juga menghiasi di setiap penjuru pelamin dan mengiringi aku masuk ke dalam dewan.

gadis-gadis kecil yang comel
Memang tidak akan ku lupa adat melayu kita. Selain bertemakan fairy tales, aku ada juga selitkan persembahan silat dan potong pulut kuning.

Gadis yang penuh angan-angan ini juga mengimpikan slide show gambar-gambar kami berdua bermula dari zaman kanak-kanak hingga dewasa.
Alangkah gemilangnya jika dilengkapkan lagi dengan video doa dan harapan daripada kedua ibu bapa kami. Tanpa mereka, siapalah kami. Mereka yang sentiasa menjadi tulang belakang kami.

Oleh itu, izinkan aku gadis yang penuh angan-angan ini untuk mengundur diri selepas mencoret perkahwinan yang diimpikan olehku. Impian setiap manusia bersulamkan semangat, insyaALLAH akan menjadi kenyataan bukan hanya tinggal sebagai kotak impian.


"Nothing in the world can take the place of persistence.
Talent will not; nothing is more common than unsuccessful men
with talent. Genius will not; unrewarded genius is almost a
proverb. Education will not; the world is full of educated
derelicts."


-THE ENDS-

Kredit gambar: Ika Radiusite dan carian Google.

Setakat itu sahaja coretan anis tentang angan-angan dalam sedar tentang my dream wedding.
Terima kasih kepada CST PRODUCTION dan DATIN LYNDA RAHIM because let me dreaming about my wedding and hope semua angan-angan dan celoteh anis memikat hati judges untuk 30% valuable marks AND so with the 70% voting from all the dearest readers^^
do support and vote for me ok^^
xoxo

Special thanks to^^: You all semua bolehla like link kt bawah tu..^^

Ceritera cinta gadis angan-angan dan Bobo:




34 comments:

Cik Puan Mira said...

fairytales.. so sweet! all the best!!!
My Dreams "Wedding" ~Ceritera Cik Mira~

AdaM CoMel :p said...

Wah k.long..iam speecheless..haha..
mmg alice in wonderland nih..byk tgk cartoon disney ni..hahha..Yess its awesome..Go k.long!!

Afaf CyNofa said...

so wonderful!!
best nye..mcm fairytale lah!
all de best keyh...

aimiess said...

wahhhhh,gl:)
hope u mng.
p/s:i can be ur little tiny sweetie girls,baahahah
<3

Anonymous said...

good job...
jalan cerita yg agak menarik,mcm fairy tales.....
kalau boleh cuba baca lg mana tau kot ada yg nak ditambah lg supaya jd lebih menarik lg....
good luck ye anis....

Anonymous said...

kiks,,,may ur dreams come true..mmg org bangge la jd PA kiks nnt..hehehe...wedding of da year.. <3

whiteCempaka said...

akhyaranis !
best nyer wedding camni !!
sangat grand kevavovvv tapi still sgt blissful..
fairy tale kan slalu end with they live happily ever after ;)
all the best dear!
nnt kawen jgn lupe jemput ;D

Haa Fakihah said...

terharu baca ceritera cinta kwa. walau byk halangan pon ttp utuh kan. kha pon lbih kurang cmtu kwa. tp aslkan cinta mendalam & jodoh kuat takde yg bisa meretakkan nya. cewahhh. haha. insyaallah. kha doa kwa bhgia n betemu jdoh ngn kiya. :))

ilihanis said...

salam dear...

wow im speechless!!! what a wonderful wedding theme you got there!!!

Baru tahu macam mana anis punya love life..so sweet, insyaAllah moga berkekalan jodohnya hingga ke akhir hayat...ameen

p/s: may u win the contest!

auni said...

wahhhhhhh...
bestnyeeee...insyaAllah,berkat doa dan usaha boleh menang..^__^

Anonymous said...

kiklong...
best best sgt sgt...
insyaAllah berkat doa usaha dn tawakal kik long boleh menang...^___^

-auni-

Anonymous said...

berpijaklah di bumi yg nyata....

Anonymous said...

Waaa....so nice...sgt tertarik ngn wedding dream awk...heee...hope that dream be a reality...pray the best 4 u and gud luck..<3

ika radiusite said...

dik.. gdluck! ni kira masuk contest eh? camtu nak kena like apa2 tak? :)

Anonymous said...

good luck sis!!
http://epagroove.blogspot.com/2011/01/contest-whats-hot-is-gettin-hotter-by.html

E.L.R.I.Y.N.A said...

wah cntik tu pilihan pelamin ... suke sgt sbb ada wane purple pink ... i loike .. gud luck ...

http://achie-mins.blogspot.com/2011/01/whats-hot-is-gettin-hotter-my-wedding.html

kia said...

heee...sgt tertarik ngn wedding dream awk ni...sungguh menarik...sejok je hati bila baca..awk2..xpayah la pikir yg bukan2...semua orng da dream masing2 kan..and this is ur dream..we pray together to realizing our dream...gud luck..hehe

ema aling said...

what a wonderful dream!
hope the dream will comes true 1 day!:D

ema aling said...

cst the boom!

anis zul said...

terima kasih untuk semua yang kasi support^^
sgt2 hargai jasa baik anda^^
sygggg sume!
terima kasih juga diatas kritikan2 membina juga.

Anonymous said...

kikiks! ;p
kalo nk vote kne comment jgk ke,
like pn ckup?
iba pngkah k.long la cmni!
go for it! kekeke..

Haa Fakihah said...

@kia : kia kena kompol duit ye! hehehe.

kia said...

@haa fakihah: hahha..ngh kumpul2 ni..bg dreaam become reality..heee

Haa Fakihah said...

@kia : aa bagus2!! kawen sekali je seumur hidup. hehe.

Haa Fakihah said...

wow! kakwa dh 108 yg like!

MiYOKO SuKi said...

good luck

anis zul said...

hi sume...hehhe..tq sbb support.anis xpasti jugak cmne die kire vote.sbb akan dibuka 21hb-31hb...
xpela..sape2 yg rs my entry ni boleh menang,like je taw^^
tq sume!luv sume:)

teh said...

Alhamdulillah....syukur...dah ada teman..n..dah ada pulak dream's nye....moga semua khayalan tu kan jadi kenyataan....dream's3...tiada yang indah melainkan impian yang menjadi kenyataan...semua orang mengimpikan keindahan dan kebahagiaan....so...bina dan jagalah hubungan itu..moga mndapat restu dari kedua ibubapa dan Allah S.W.T...insyaAllah...teh sentiasa doakan..~AMIN~

Misz Nuriz said...

semoga impian anda m'jadi kenyataan.. amin.. ^^

Aliaa said...

kak long... insyaallah if menang.
ade alasan untuk kahwin awal!!
alia doakan kan kak long dpt kahwin awal.. sebab tahu dahh kak long mmg nak kahwin sgt2 pun ;p

Asyik Izas said...

dah vote..jom lepak blog asyik..

Unknown said...

I read yours before voting started.
Now I am here again, supporting fellow participants. Voted for you :)

Hope to see you reading mine (#40) and like them as well :) http://cstproduction.blogspot.com/

eifa said...

jom tukar vote..mine 131..=))

Nurfarahana Abdul Aziz said...

goodluck ! voted !

mai dtg blog...